System Zarządzania Zasobami Ludzkimi
Metodykę Systemu Zarządzania Zasobami ludzkimi oparto na modelu „łańcucha innowacyjności”, na który składają się:
- Podejście procesowe
- Model kompetencyjny
- 15 procesów ZZL
- Wartości etyczne społecznej odpowiedzialności biznesu
Celem funkcjonującego systemu jest wypracowanie takich relacji z pracownikami, klientami jak również z konkurencją, by stały się podstawowym czynnikiem sukcesu firmy i pomnażały wartość ORGANIZACJI. System Zarządzania Zasobami Ludzkimi jest certyfikowany według Standardu Zatrudnienie Fair Play 2007, IPED i jest zintegrowany z pozostałymi systemami wdrożonymi w firmie.
Podstawowym celem wdrożenia systemu Zarządzania Zasobami Ludzkimi w oparciu o procesowe i kompetencyjne podejście było udoskonalenie istniejących mechanizmów i metod zarządzania personelem, usystematyzowanie działań związanych z zarządzaniem personelem oraz powiązanie procesów zarządzania ludźmi z zarządzaniem firmą, tak by oba procesy wzajemnie na siebie wpływały a podejmowane działania były skutkiem logicznych powiązań.
Wdrożony system zarządzania personelem polega na tym, iż wszystkie jego funkcje wzajemnie z siebie wynikają i są determinowane przyjętą strategią działania oraz modelem kompetencyjnym. Dzięki kompleksowości całego systemu nie ma działań przypadkowych. Wiadomo jest, dlaczego tak, a nie inaczej coś się dzieje i jaki jest tego cel. Spójna informacja i jasno określone zasady prowadzą do tego, by pracownicy rozumieli mechanizmy zarządzania nimi, co w konsekwencji daje możliwość uzyskania satysfakcji z pracy, poczucia sprawiedliwości i silnej identyfikacji z firmą co dla firmy procentuje wysokim wskaźnikiem zaangażowania pracowników.